Vad har hänt?

 
Senaste 10 dagarna har jag tillbringat i Stockholm tillsammans med familjen. Det går inte att beskriva hur skönt det var att få träffa alla igen och att få somna varje natt i min älskade flickväns famn.
Vi har hittat på massor under vistelsen, bl.a. logopedmöte, scanning av hjärnan, träffat Ebba, shoppat, solat, bowlat, ätit på restaurang, Ullared, hotellnatt, tränat och varit på landstället där vi firat påsk.
Jag föreläste även i Trollbodaskolan om HBTQ och det gick förvånansvärt bra. Jag berättade mycket om min resa och alla fick svar på sina frågor. Efteråt kom några fram till mig och frågade mig lite mer och även berömde mig vilket jag blev otroligt glad för. Känns som alla fick ut någonting bra av det hela, inte minst jag.
När jag var yngre så var det absolut värsta jag visste att redovisa inför klassen. Jag brukade ligga vaken flera nätter innan och mådde jättedåligt. När jag väl blev tvingad upp så blev jag röd som en tomat i ansiktet och det påpekades såklart och gjorde det hela bara ännu värre.
Försökte jämt slippa, men det gick oftast inte. Men bra är det, för idag gör jag det till och med frivilligt. Såklart är det nervöst innan och så och har fortfarande problem med rodnaden, men jag har blivit så otroligt stark i mig själv och för varje gång jag ställer mig upp och pratar inför andra så känns det lättare.
Nog om det.

Idag är det måndag men en röd dag, så är ledig. Tänkte dock att jag skulle plugga lite iaf, försöka få ner mig själv till gymmet och färga håret.

Hoppas alla får en bra dag!
Puss och kram :*
 
 
 
 
 

Kommentera här: